Ile w Polsce jest nośników Digital Signage?

Z inicjatywy stowarzyszenia PDSA trwają prace nad „skatalogowaniem” polskiego rynku DS.

Na początek wzięto pod lupę sektor Retail.

Metodologia:
Sektor Retail w Polsce to w dużej mierze galerie handlowe, dlatego badania rozpoczęto właśnie w galeriach. Wytypowanych zostało 6 dużych ośrodków miejskich: 
Warszawa, Trójmiasto, Śląsk, Wrocław, Poznań i Kraków. W sumie badanie obejmuje 22 dużych galerii i ponad 4000 sklepów i punktów usługowych. Wyniki z tych badan zostaną aproksymowane na cala Polskę, bądź to przez fizyczną weryfikację z właścicielami poszczególnych marek, czy też wg metod statycznych. Osobno traktowane są przestrzenie wspólne galerii, osobno poszczególne sklepy.

Ankieterzy zwracali uwagę m.in. na następujące kryteria oceny:
- rodzaj zastosowanego nośnika (LCD, ściany wielomonitorowe, totemy, ściany LED, projektory) 
- wielkość nośnika
- ilość nośników
- miejsce instalacji – wyselekcjonowane strefy w sklepach (wystawa, strefa kasowa itp.)
- jakość instalacji (estetykę montażu oraz wkomponowania nośników w przestrzeń handlową)
- wyświetlany kontent 
- target odbiorcy

    

Oprócz tego raport uwzględni też wybrane obiekty sieciowe, położone w innych lokalizacjach jak również każdy inny obiekt, z którego uda się pozyskać wiarygodne dane.
Retail to podstawa tego raportu, ale nie jedyna branża. W raporcie znajdą się również informacje o pozostałych istotnych rynkach np.: Banki, Telekomunikacja, HoReCa, Obiekty sportowe, Rozrywka, Przestrzenie publiczne, Transport, Urzędy, Opieka zdrowotna, Muzea itd. 
Raport to nie tylko cyfry, ale też opisy ciekawych studiów przypadku, wywiady, opinie. 

Zwiastun raportu ukaże się w połowie września br. i będzie dostępny podczas konferencji Digital Signage Trends we wrześniu 2018 roku w Warszawie.

Pomimo, iż etap kolekcjonowania danych jest już na finiszu, PDSA zachęca do współpracy:
- właścicieli nośników DS. do dodawania swoich lokalizacji do raportu, pomocy w weryfikacji danych i uzupełniania ich kolejnymi informacjami;
- integratorów, którzy wykonywali instalacje, najciekawsze z nich mogą zostać opublikowane w raporcie;

Warto uwzględnić w tym pierwszym raporcie jak najwięcej ciekawych informacji branżowych, postarać się nie pominąć tych czasami małych, ale bardzo ciekawych, nowatorskich instalacji. 
Autorzy zachęcają wszystkich do współpracy, dostarczania danych i ciekawych informacji

Zobacz także

Digital Signage trends conference

Raport PDSA 

PDSA Awards

Jak zostać
członkiem PDSA?

Członkowie wspierający